Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Jak przebiega praca nad logotypem?
Jedną z najważniejszych spraw podczas pracy nad logotypem jest analiza branży i konkurencji. Logo firmy to narzędzie marketingu i komunikacji, nieodłączna część identyfikacji wizualnej firmy. Forma logotypu zawsze zależna jest od potrzeb przedsiębiorstwa, jego profilu i zakresu działania. Dlatego logo musi być osadzone w branży i kojarzyć się z nią na pierwszy rzut oka, a jednocześnie musi wyróżniać się pośród znaków swojej konkurencji. Logo to podstawowy element wizerunku firmy i zarazem solidny grunt pod opracowanie spójnej identyfikacji wizualnej.
Proces budowania dobrego logotypu rozpoczyna się od pracy związanej z analizą branży, określeniem strategii firmy i celów, jakie ma spełniać logo. Po zebraniu tych informacji, posiadając nazwę firmy przystępujemy do stworzenia dla niej logo - biznesowego symbolu - w zgodzie z „zasadami sztuki” projektowania. Tu zaczyna się kreacja plastyczna – twórcza praca nad logo.
Zazwyczaj projektujemy od kilku do kilkunastu wstępnych wersji logo, z których wybieramy te spełniające najlepiej założone kryteria.
Na stworzenie logotypu firmy składają się:
- wersje podstawowe i użytkowe logo
- opracowanie kolorystyczne logo
- elementy typograficzne logo
- elementy graficzne dot. logo
Z zaprojektowaniem logo ściśle związane jest dobranie kolorystyki. Na tym etapie korzystamy z wzorników kolorów. Na ich podstawie można dobrać odpowiednie barwy i odcienie logo. Możesz więc mieć wgląd w realnie oddane kolory, które ze względu na różne typy monitorów, różne (często niedoskonałe) kalibracje monitorów mogą całkiem różnie się na nich wyświetlać. Dobór koloru bez wzorników może doprowadzić do sytuacji, że wybrany przez klienta kolor był nasycony na monitorze jego komputera, a po wydrukowaniu wizytówek czy ulotek okazał się mdły. Jednorazowy wybór kolorów wg wzorników daje dużo większą powtarzalność kolorów w druku niż kolor wybrany na podstawie obrazu na monitorze.