Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Czy warto tworzyć odrębne, indywidualne marki dla różnych produktów?
Oczywiście tak. Często zdarza się, że firmy opracowują odrębną kampanię dla nowego produktu. Wymaga to stworzenia identyfikacji wizualnej marki, która musi trzymać się w ramach wizerunku firmy, a jednocześnie wyróżniać się jako pewna nowa jakość. Stworzenie marki indywidualnej polega na wyróżnieniu oddzielnymi znakami poszczególnych rodzajów produktów.
Tworzenie nowych, odrębnych marek dla produktów sprzyja rozwojowi wizerunku firmy i umacnia jej tożsamość wizualną. Silna odrębna marka zwraca uwagę klienta na firmę. Warto także zauważyć, iż budowanie odrębnych silnych marek dla różnych produktów powoduje naturalne przedłużenie życia marki macierzystej, czyli funkcjonowania wizerunku (identyfikacji wizualnej) firmy.
Marka indywidualna może być rodzinna i kombinowana. Marka rodzinna polega na znakowaniu wspólną marką wszystkich dóbr i usług lub poszczególnych rodzin produktów. Natomiast marka kombinowana polega na łączeniu znaku firmowego ze znakami indywidualnymi. Tę strategię uprawia większość producentów samochodów (np. Toyota Corolla, Toyota Yaris itp.).