Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Branding
Pomimo, że o brandach i ich naturze napisano setki książek nadal nie istnieje pojedyncza, uniwersalna definicja marki, z której wszyscy byliby zadowoleni. Branding to dobór oraz połączenie namacalnych i nienamacalnych atrybutów produktu, usługi lub firmy, mający na celu wyróżnienie ich w sposób atrakcyjny, wyrazisty i przemawiający do wyobraźni potencjalnych klientów. Branding służy budowaniu pozytywnej tożsamości firmy, produktu, usługi (tworzeniu marki) w świadomości klienta. Krótko mówiąc marka (brand) jest zestawem reakcji w umyśle odbiorcy (konsumenta).
Skuteczny branding dąży do tego, by marka wypracowała sobie w danej branży jak najsilniejszą pozycję. Tworząc markę, przystępując do budowania wizerunku firmy, należy skoncentrować się na klientach, a nie właścicielach przedsiębiorstwa.
Celem budowania marki firmy jest, aby była ona pozytywnie odbierana przez potencjalnych klientów, dobrze oceniana, kojarzona i zapamiętywana. Takiego wizerunku nie da się osiągnąć bez skrupulatnie przygotowanego systemu identyfikacji wizualnej. System identyfikacji wizualnej zwykle przyjmuje formę księgi identyfikacji, w której opisane są zasady korzystania z logo i nazwy, tworzenia dokumentów firmowych, kolory i typografia, itp.