Najczęstsze pytania - projektowanie graficzne
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące projektowania graficznego
Jak przebiega praca nad projektem graficznym? Czy w tę część jest zaangażowany także klient?
Oczywiście. Już na wstępnym etapie pracy to klient określa swoje oczekiwania i przedstawia sugestie związane z projektem. Rozpoczynamy pracę nad katalogiem, folderem, reklamowym, kalendarzem, czy innym materiałem reklamowym od ustalenia założeń i celów, jakie ma spełniać projekt graficzny. Na początek dyskutujemy wspólnie cele i założenia projektu. Określamy podstawowe oczekiwania klienta dotyczące projektu oraz zbieramy informacje takie jak: nazwa firmy i hasło reklamowe, profil i charakter działania firmy, preferencje kolorystyczne klienta.
Rozpoczynamy projektowanie mając na uwadze wszystkie priorytety powstałe w wyniku rozmów z klientem. Po przeanalizowaniu branży i konkurencji przedstawiamy propozycje klientowi i czekamy na kolejne uwagi. Będzie ich tym mniej, im więcej uwagi poświęciliśmy dyskusji na początku, dlatego tak ważna jest ta pierwsza faza rozmów o projekcie.
Podczas pracy nad każdym projektem graficznym korzystamy z wzorników kolorów. Wspólnie z klientem na ich podstawie staramy się dobrać odpowiednie barwy i odcienie. Klient ma wgląd w realnie oddane kolory, które ze względu na różne typy monitorów, różne (często niedoskonałe) kalibracje monitorów mogą całkiem różnie się na nich wyświetlać. Dobór koloru bez wzorników może doprowadzić do sytuacji, że wybrany przez klienta kolor był nasycony na monitorze jego komputera, a po wydrukowaniu wizytówek czy ulotek okazał się mdły. Jednorazowy wybór kolorów wg wzorników daje dużo większą powtarzalność kolorów w druku niż kolor wybrany na podstawie obrazu na monitorze.
Ważną sprawą jest dobór papieru, na którym chcesz stworzyć swoje materiały reklamowe. Nawet w przypadku wizytówki papier odgrywa decydującą rolę - nadaje charakter, zwiększa prestiż firmy, buduje pozytywny wizerunek. Proponujemy klientowi dokonanie wyboru papieru przed drukiem, dotknąć go, obejrzeć jego fakturę z bliska. Do tego celu stosuje się wzorniki papierów. Pozwalają one na lepszą kontrolę przed procesem wydruku.