Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Czy warto opracować księgę identyfikacji wizualnej?
W zasadzie to nawet trzeba to wykonać. W szanującej się firmie nie może zabraknąć systemu identyfikacji wizualnej – od tej normy nie ma odstępstw. Zdefiniowana i ukierunkowana przez strategię identyfikacja marki dostarcza elementy identyfikacji wizualnej wyrażające osobowość i wartości firmy. Prawidłowo zbudowany system identyfikacji wizualnej zmienia logo firmy i nazwę w bodźce wywołujące natychmiastowe rozpoznanie firmy w świadomości odbiorcy. Dobrze dobrana paleta kolorów, odpowiedni system wizualny i werbalny branding (np. slogan reklamowy) to podstawa, by skutecznie trafić do klienta i czytelnie przedstawić mu cele przedsiębiorstwa.
Poza tym dzięki gotowym i zespolonym wzorcom opracowanym w księdze identyfikacji wizualnej firma obniża koszty, a także oszczędza czas – np. kiedy zaistnieje potrzeba, aby wydać szybko i tanio ulotkę promującą jakąś usługę i musisz skorzystać z usług przypadkowej agencji projektowej. Brak opracowanego spójnego systemu identyfikacji wizualnej narazi Cię wówczas na koszty oraz na ryzyko destabilizacji wizerunku Twojej firmy. Dlatego stworzenie jasnych zasad identyfikacji wizualnej ma szczególne znaczenie w przypadku, gdy różne firmy reklamowo-projektowe obsługują jedną firmę.