Rebranding marki
Świat się zmienia, a wraz z nim standardy oraz upodobania klientów.
Wizerunek firmy wymaga odświeżenia
, jak wszystko podlega ciągłej ewolucji. Zupełnie inaczej wygląda sposób prezentacji wizualnej kilkunastoletniej firmy „dziś” niż to miało miejsce w momencie jej powstawania ...
Czy zauważyłeś tendencję, że na przestrzeni lat znaki firmowe - nowe logo firmy, odświeżony logotyp, znak graficzny - stają się coraz prostsze, a elementy graficzne ulegają syntezie?
Nawet najlepsze
logo firmy może się postarzeć
Nowy profesjonalny wizerunek marki, firmy
w chwili powstawania może spełniać wszystkie stawiane mu wymagania, ale przychodzi taki moment, że trzeba go ponownie przemyśleć i wprowadzić zmiany. Czasem wystarczy drobny "lifting” logo firmy, ale niekiedy wymagana jest bardziej radykalna zmiana. Nowy wizernek firmy powinien oddawać ducha współczesności i w ten sposób zapewnić firmie powodzenie rynkowe.Najczęstsze powody odświeżenia wizerunku:
- uproszczenie znaku graficznego (logo firmy), w celu zwiększenia jego czytelności
- zmiana logo marki zmierzająca do unowocześnienia spostrzegania marki
- dynamiczny rozwój firmy powoduje zmianę profilu lub zakresu działania
- utworzenie nowej struktury z dwóch lub więcej niezależnych wcześniej firm
- rynek międzynarodowy wymusza tworzenie znaków dla marek sprawdzających się w różnych kulturach i miejscach na całym świecie
Odświeżony wizerunek marki, firmy
= nowa identyfikacja wizualna
Przykłady ewolucji marek
O tym, że lifting logotypu marki to właściwie konieczność, łatwo się przekonać przeglądając historię ewoluowania znaków firmowych wielkich korporacji. Zauważ, jak diametralne zmiany przeszły logotypy firm, których marki mimo to pozostały rozpoznawalne i jednorodne. Najważniejsze to pozostawienie „jądra” identyfikującego firmę, coś co powiąże wcześniej funkcjonującą identyfikację wizualną z jej nową formą.