Jak zaprojektować profesjonalny logotyp firmy?

Logotyp to coś więcej niż graficzny znak towarowy. To jedno z najważniejszych i zarazem najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Ma bardzo duży wpływ na rozpoznawalność marki. To profesjonalne logo mówi o tym, kim jest i czym zajmuje się dana firma. Dlatego warto zlecić taki projekt profesjonalistom.

Logotyp firmy powinien być stabilny i budzić pozytywne skojarzenia, które będą korelowały z wizerunkiem


Pomysł na dobre logo marki

Logo to element graficzny, który umieszcza się na przeróżnych materiałach reklamowych typu wizytówki, papier firmowy, długopisy czy strona internetowa, a nawet na budynku firmy. Odgrywa ono bardzo ważną rolę w działalności każdego podmiotu, dlatego na tym projekcie nie należy oszczędzać. Mówi się, że logo jest kluczem dla budowania wizerunku marki. W tej sytuacji przygotowując projekt logo dla firmy, trzeba zastanowić się m.in. nad tym, kto będzie jego odbiorcą.

Forma logo zwykle bywa różna. Może ono zawierać sygnet lub logotyp. Nic również nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć sygnet z logotypem. Warto też wzbogacić je hasłem firmowym, którym jest tagline.

Tworząc projekty logo warto rozpocząć od szkicu na zwykłej kartce papieru, co pozwoli stworzyć pierwszy zamysł tego graficznego dzieła. Komputer nie zapewnia twórcy tych samych możliwości w zakresie pierwszych prac nad logo, jakie gwarantuje wspomniany papier i ołówek.

Pomysł na logo firmowe

Jak rozróżnić - logo a logotyp

Logo to zupełnie inne pojęcie niż logotyp. W pewnym sensie brzmią one podobnie, ale posługiwanie się nimi zamiennie jest dużym błędem popełnianym niestety przez wiele osób.

Standardowe logo składa się z dwóch elementów – sygnetu i logotypu. Czasem spotyka się loga stworzone tylko z sygnetu lub wyłącznie z samego logotypu, ale nie zdarza się to zbyt często.

Zobacz efekty
naszej pracy
nad logotypem
Sprawdź
co zrobiliśmy

Logo idealne, czyli jakie być powinno?

Zabierając się za czynność, którą jest tworzenie logo, trzeba wziąć pod uwagę aspekty wizualne i opracować projekt współgrający z obowiązującymi normami.

Czytelność, przejrzystość oraz dobra jakość.

Należy pamiętać, że fantazyjne, zbyt wymyślone czcionki, małe znaki oraz grafika z widocznymi pikselami to nienajlepszy wybór. Tworząc logo, trzeba mieć na uwadze to, że będzie ono znajdowało się na różnych materiałach reklamowych, na różnych powierzchniach, a jego wielkość będzie różna.

Estetyka

Ładne, harmonijne logo budzi w odbiorcy wyłącznie pozytywne skojarzenia. O takie właśnie warto zadbać.

Powiązanie tematyczne

Chcąc uzyskać spójność marki i przede wszystkim rozpoznawalność, trzeba zadbać o powiązanie tematyczne logo z działalnością.

Adekwatność

Logo to część wizerunku firmy. Musi współgrać z szatą graficzną strony internetowej i pozostałych materiałów reklamowych.

Prostota

Prostota dziś jest w modzie. Klasyczne logo bez zbędnych udziwnień wciąż będzie na czasie. To zwiększy jego rozpoznawalność.

Interesujące i oryginalne

Proste logo musi jednocześnie przyciągać uwagę odbiorców i wzbudzać zainteresowanie.

Zapamiętywalność logo

Logo powinno być łatwe do zapamiętania. Warto przyrównać powstały projekt do logo innych marek, aby na tej podstawie móc łatwiej ocenić poprawność wykonania tego firmowego oznaczenia.

Skuteczny projekt logo firmowego
Znak firmowy, logotyp identyfikuje markę, dlatego nie można go za często zmieniać, odświeżać. To wpłynie na spostrzeganie danej firmy jako stabilnej, godnej zaufania. Przemyślane, dobrze zaprojektowane może wpłynąć na popularność firmy.

Etapy powstawania logotypu firmy

Projekt nowego logo powinien rozpoczynać się od „burzy mózgów”. Warto w tym celu wziąć do ręki kartkę papieru i ołówek, a następnie wypisać kilka słów kojarzących się i związanych z firmą. W ten sposób można stworzyć pewnego rodzaju mapę myśli. Takie działanie pomaga w wyborze fontu, kolorystyki, a tym bardziej formy.

Mając już pewien pomysł warto przejść do rysowania. Na początku najważniejsza jest forma, dlatego od tego należy rozpocząć swoją pracę. W tym miejscu trzeba również zastanowić się nad czcionką. Takich szkiców można przygotować wiele, ale nie powinno się wybierać ich na szybko, pod presją czasu. Warto, choć na chwilę je odłożyć na bok, aby po pewnym czasie spojrzeć na nie z dystansem.

Różnice w logo

Nigdy nie jest na tyle źle, by powstała konieczność odrzucenia wszystkich pomysłów, szkiców. Warto pozostawić przynajmniej 2-3 i popracować nad nimi na przykład w programie graficznym. Poza wyborem programu trzeba również ustalić środowisko grafiki wektorowej, co pozwoli w późniejszym czasie na bezproblemowe i wygodne wykorzystywanie logo na dowolnych materiałach reklamowych i powierzchniach. Ma to na celu zachowanie wysokiej jakości grafiki bez względu na jej rozmiar. Warto uważnie przyjrzeć się powstałym projektom, wydrukować je w różnych formatach, zarówno w kolorze, jak i w wersji czarno-białej, aby móc ocenić je pod względem wyglądu i funkcjonalności.

Tworzenie logotypu marki nie jest prostym zadaniem. Wymaga czasu i zaangażowania. To kwestia mocno indywidualna, która ściśle wiąże się z szeregiem przemyśleń. Trzeba cały czas mieć na uwadze to, że logo identyfikuje markę, dlatego nie można go co chwilę zmieniać, czy wymieniać na nowe. Raz dobrze zaprojektowane może wpłynąć na popularność firmy. Ten graficzny element powinien być niezmienny i budzić pozytywne skojarzenia. Logotyp jest częścią wizerunku, a ten buduje się nawet latami. Dlatego pośpiech w projektowaniu tego firmowego oznaczenia ma negatywny wpływ na jego jakość i efekt końcowy. Wbrew pozorom projektowanie logo to bardzo poważny i ważny dla każdej firmy proces.

Potrzebujesz logotypu marki?
Skontaktuj się z nami
Z chęcią pomożemy stworzyć profesjonalny logotyp dla marki i inne niezbędne materiały tworzące jej wizerunek.
Szukasz profesjonalistów?
Rozpocznij z nami współpracę
CAPTCHA ImageReload
POPRAW błędne pola - zaznaczone na niebiesko
W czym możemy pomóc?
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42