Key visual jako baza spójności identyfikacji wizualnej?

Projekt logo, wizytówek, papieru firmowego czy teczki reklamowej to podstawowe elementy identyfikacji wizualnej, ale jak się okazuje, obowiązujące od dawna. Dziś firmy wybierają inne rozwiązania, a jednym z nich jest profesjonalny key visual. Czasy, w których żyjemy, wymuszają na przedsiębiorcach projektowanie wizualnego systemu marki. Poniżej „kilka słów” na ich temat.


Dobrze zaprojektowany key visual skuteczna identyfikuje wizualnie markę

Key visual – charakterystyczny motyw graficzny

Key visual to nic innego jak motyw graficzny, który z łatwością zapada w pamięci. Dlatego mówi się, że jest niezwykle wpływową wartością marki. Przy użyciu tego właśnie charakterystycznego elementu marka może wyróżnić się na tle konkurencji. To właśnie projekt grafiki spójnej marki wspomaga tworzenie wspomnianego systemu wizualnego. Jest elementem, który wyznacza charakterystyczny styl wizualny danej marki. Wystarczy tylko na niego spojrzeć, aby wiedzieć, do kogo należy i z jaką ofertą się wiąże. Key visual może być prosty lub rozbudowany, a zależy to przede wszystkim od możliwości grafika. Ważne jest to, by element ten współgrał wizualnie z pozostałymi elementami identyfikacji. W celu uzyskania wyjątkowego projektu, twórca musi wykazać się kreatywnością, nieszablonowością oraz pomysłem.

Key visual marki

Jaki powinien być key visual?

Dobry motyw graficzny spójnie komunikujący wartości marki powinien być charakterystyczny, uniwersalny, prosty i unikatowy. To główne cechy udanego elementu bazowego profesjonalnego wizerunku.

Spójna grafika dla marki jest niezwykle ważna, więc i sam znak firmowy odgrywa równie istotną rolę. Musi więc być charakterystyczny, przyciągający uwagę, inny niż wszystkie.

Zabierając się za projektowanie key vistual dla marki, trzeba pamiętać, że będzie ją prezentował na różnych nośnikach. Rozmiar ma więc ogromne znaczenie. To graficzne oznakowanie będzie pojawiało się na różnych formatach – billboardach, banerach internetowych i opakowaniach. Na każdym z nich musi wyglądać idealnie.

Tworzenie key vistual spójnego dla firmy powinno opierać się na zasadach prowadzących do uzyskania jasnego, czytelnego przekazu. Prostota jest w tym przypadku wyjątkowo istotna. Niezbyt skomplikowane kompozycje i wysoka przejrzystość to główne cechy naprawdę dobrego znaku graficznego dedykowanego dla dowolnej marki.

Niepowtarzalność czy unikalność to dziś jedyna szansa na wyróżnienie. Motyw ten musi wyróżniać się na tle konkurencyjnych motywów graficznych. Niezwykle istotne jest to, aby key vistual kojarzył się z wartościami, jakimi kieruje się dana marka.

Zobacz efekty
naszej pracy
key visual
Sprawdź
co zrobiliśmy

Dlaczego warto mieć key visual? – korzyści

Przemyślany projekt key visual zapewnia spójność komunikacji marki. Niektórzy ze względu na ograniczenia finansowe decydują się na zamawianie poszczególnych projektów z osobna. To znaczy dziś logo, a za jakiś czas np. wizytówki. Nie jest to zbyt dobre. Może poszczególne elementy identyfikacji będą do siebie podobne, ale na pewno też zupełnie przypadkowe graficznie.

W związku z powyższym lepiej zadbać o właściwy system graficzny, który pozwoli na uzyskanie spójności wszystkich tych elementów. Projektanci, mając do wykonania kompleksową usługę, zwykle analizują i uwzględniają przy tym wszystkie elementy tworzące markę. Dzięki temu efekt końcowy jest satysfakcjonujący, a sama marka jest promowana na najwyższym poziomie.

Może i kreowanie key visual marki jest kosztowne, ale z drugiej strony korzystne. Należy pamiętać, że taka inwestycja dość szybko się zwraca. Dzięki temu nowoczesnemu rozwiązaniu można dużo łatwiej projektować i tworzyć kolejne materiały identyfikacji wizualnej. Wystarczy to robić według gotowego już wzoru.

Key visual to w prostym rozumieniu motyw graficzny, który buduje spójność wizualną marki. Bardzo łatwo zapada w pamięci, stąd jest niezwykle wpływową wartością marki. Przy użyciu tego właśnie charakterystycznego elementu marka z łatwością wyróżni się pośród firm konkurencyjnych.

Etapy tworzenia key visual

Dobra kreacja motywu wizualnego dla marki powstaje na drodze intensywnej i wieloetapowej pracy. Dokładnie można ją opisać w pięciu częściach. Przejdźmy więc do rzeczy.


Zabierając się za tworzenie key visual marki, trzeba zwrócić uwagę na jej historię, ale nie wolno zapominać też o przyszłości. Należy kierować się jej obecnymi założeniami i celami. To jednak nie wszystko, gdyż równie ważna jest grupa docelowa, czyli grupa odbiorców. W celu stworzenia unikalnego projektu warto prześledzić działania konkurencji. To pomoże uniknąć ewentualnych błędów i niepożądanych powtórzeń.

Na tym etapie warto dokładnie przemyśleć kwestię oczekiwań odbiorcy. Jakie wartości i emocje kryje w sobie marka i co konkretnie sobą reprezentuje. Warto postawić się w sytuacji klienta i tym samym wypowiedzieć na temat wyboru konkretnego produktu.

W projekcie key visual powinny być uwzględnione skojarzenia z marką. Warto więc stworzyć listę najbardziej do niej pasujących, a następnie wybrać tę najważniejszą. W celu ich uporządkowania od najważniejszych do mniej ważnych może pomóc model tożsamości marki. Każda marka ma unikalną osobowość. Trzeba więc określić cechy, jakimi powinna się wyróżniać.

Kreacja motywu graficznego dla marki nie jest prostym zadaniem, ale trzeba pamiętać, że element ten musi być wyjątkowy, maksymalnie interesujący, przykuwający uwagę. Dosłownie w kilka sekund musi zmotywować klienta do wyboru. Przekaz powinien być jasny, ale i cały czas utrzymujący się w pamięci.

Na tym etapie można już przystąpić do projektowania. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozejrzeć się za inspiracją. Najważniejsze jednak, aby nie korzystać z gotowych rozwiązań, bo to nigdy nie kończy się dobrze. Powinno to być coś zupełnie nowego. Przepisu skrojonego na miarę niestety nie ma. Twórca musi wykazać się kreatywnością i wyczuciem, musi także dobrze rozumieć markę. Spójna grafika dla marki to zadanie dla profesjonalistów. Niech zajmie się tym doświadczony grafik.

Identyfikacja wizualna marki - key visual
Potrzebujesz motywu wizualnego marki?
Skontaktuj się z nami
Z chęcią pomożemy stworzyć profesjonalny wizerunek marki i inne niezbędne materiały reklamowe wspierające jej rozwój.
Szukasz profesjonalistów?
Rozpocznij z nami współpracę
CAPTCHA ImageReload
POPRAW błędne pola - zaznaczone na niebiesko
W czym możemy pomóc?
ZAPYTAJ O CENĘ biuro@whiteart.pl 56 674 24 42