Redesign ma na celu pozyskanie nowych klientów i zarazem pogłębienie relacji, utrzymanie dobrego kontaktu z obecnymi. Na ten krok decydują się nawet największe marki świata. Zmiana firmowego znaku zwiększa potencjał marki przy zachowaniu jej tradycyjnych zalet. Kiedy opłaca się odświeżyć logo? Dlaczego znane marki mimo wszystko przechodzą lifting wizerunku? Poniżej odpowiadamy na wszystkie pytania.
Logo z czasem może okazać się nietrafione. Czas na odświeżenie logo, nie ma sensu ograniczać rozwój firmy!
Zmiana logo zwiększa szanse na rozwój i wyższe obroty
Logo, jakim posługuje się firma, z czasem może okazać się zupełnie nietrafione, a w niektórych przypadkach jest nawet źle odbierane przez otoczenie. Nie ma więc sensu, aby firma dłużej i nadal się nim posługiwała. Przecież to mogłoby negatywnie wpłynąć na rozwój firmy i jej obroty. Czasem zmiana logo firmy jest najlepszym rozwiązaniem, na jakie firma może się w takich okolicznościach zdecydować. Takie zachowanie wcale nie musi oznaczać, że firma nie wie, czego chce albo nie potrafi wykonać logo poprawnie. Wręcz przeciwnie. Zmiany te są postrzegane bardzo pozytywnie. Z drugiej strony nowe logo stworzy firmie nowe możliwości, zwiększy pewność siebie i pomoże zdobyć nowych klientów.
Powyższe przykłady powinny wielu osobom uświadomić, że zmiana logo w niczym nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie, pomaga odnieść niejeden sukces. Te graficzne oznakowania należą do firm, które już dawno osiągnęły swoje cele i tak naprawdę nigdy nie narzekały na obroty. Jednak skoro może być lepiej, to dlaczego z tej możliwości nie skorzystać? Zmienione nowe logo stwarza firmie kolejne możliwości, o których można opowiadać wręcz do znudzenia.
Firma powinna się zmieniać, rozwijać. Dlaczego więc nie miałaby zmienić logo? O tym szerzej wypowiemy się poniżej.
To w takim razie po co małe i średnie firmy zmieniają swoje logo?
Kiedy firma pojawia się na rynku, oferuje konkretne produkty lub usługi. Z czasem rozwija się, poszerza tę ofertę, a niekiedy nawet całkiem przebranżawia. Wówczas dotychczasowe logo okazuje się nieaktualne. Może to wprowadzać w błąd, a tracić na tym będą i firma, i klienci. To tylko jeden z wielu powodów, dla których warto zdecydować się na tę zmianę. Poniżej podajemy jeszcze kilka dodatkowych powodów.
Kiedy firma się rozwija i zmienia, warto zmienić też logo
Jak już wspomnieliśmy powyżej, firma z biegiem lat może się mocno zmienić, rozwinąć. Logo może więc okazać się nieaktualne. Niech więc zmienia się po całości. Niech zmienia ofertę, jakość usług czy produktów, otwiera się na coraz szersze grono nowych klientów i niech reklamuje się zgodnie z aktualnymi metodami. Tak więc zmiana logo jest w pełni uzasadniona.
Wraz z upływem lat zmieniają się trendy w projektowaniu logo
Kiedyś projekty logo wyglądały zupełnie inaczej niż dziś. Nic dziwnego, graficy czy agencje reklamowe zajmujące się ich projektowaniem, mają dziś zupełnie inne możliwości. Do tego zmieniają się trendy. Nie warto upierać się przy logo, które wygląda na mocno przestarzałe. Trzeba postępować z duchem czasu.
Firmy, które dopiero pojawiają się na rynku właśnie teraz pracują nad wizerunkiem, tworzą logo i inne elementy identyfikacji wizualnej. Mają więc aktualne oznakowania, dostosowane do obowiązujących zasad i możliwości w zakresie ich projektowania. Warto więc zadbać o swoją konkurencyjność i na taką zmianę się zdecydować.
Czasem jest tak, że kiedy młody przedsiębiorca otwiera firmę, ma wiele wydatków. Na czymś chce albo nawet musi oszczędzać. Wówczas zrozumiałe jest to, że decyduje się na tanie logo, na zasadzie, aby było. Jednak jeśli firma już się rozwinęła i zarobki są większe, warto wrócić do tematu i zrobić redesign logo.
Kiedy logo wygląda jak plagiat
Projekt logo może składać się z wielu elementów. Niekiedy część z nich to w pewnym sensie plagiat. Wiele firm posługuje się podobnymi, jak nie identycznymi. To dobry powód do tego, aby je w końcu zmienić, odświeżyć. Logo powinno być oryginalne i wyjątkowe. Ma przykuwać uwagę i sprawiać, że firma, która się nim posługuje, będzie inna niż wszystkie.
Jak zabrać się za zmianę logo? 3 kierunki i 3 zupełnie inne efekty
Ewolucja logo – to dla tych, którzy boją się lub nie chcą wielkich zmian
- podążanie z duchem czasu i obowiązującymi trendami w marketingu to same korzyści,
- utrzymanie rozpoznawalności logo obniża koszty kompletnego redesignu,
- taka zmiana to też dobra wiadomość dla klientów, także tych stałych
Rewolucja logo – świetne działanie dla tych, którzy już wystarczająco dużo zmienili w swojej firmie
- możliwość łatwego dotarcia do nowych klientów,
- dopasowanie wizerunku do aktualnego profilu działania firmy,
- nowe logo to nowe możliwości i zapał do dalszego działania.
Korekta logo – to opcja dla tych, którzy zauważyli, że ich logo nie spełnia swoich funkcji
- odnowienie logo całkiem niskim kosztem,
- nie trzeba pracować nad całą kampanią,
- możliwość zastosowania nowoczesnych opcji reklamy.
Kiedy korporacje są zmuszone do zmiany wizerunku firmy – 3 przykładowe sytuacje
Lista korporacji, które musiały zmienić swój wizerunek, jest dość długa. Świetnym przykładem odświeżenia znaku firmowego jest chociażby Aviva, która powstała na mocy połączenia Norwich Union i CGU. Jednak nie o przykładach miała być mowa, a o powodach, dla których czasem nawet największe firmy muszą opracować zupełnie nowy wizerunek.
Negatywne skojarzenia lub zła interpretacja logo
Kiedy firma się rozwija i zmienia, warto zmienić też logo
Czasem logo jest źle kojarzone i powoduje, że potencjalni klienci zaczynają rozglądać się za inną firmą. Po prostu posiadane logo skutecznie zagraża interesom firmy. Wówczas zmiana go przyniesie tylko same korzyści. Oczywiście kreacja odświeżonego logo może odbywać się w oparciu o istniejące. Może do niego nawiązywać, ale nie musi. Wszystko zależy od tego, jaki jest konkretnie powód tych zmian.
Zmiana logo to świetny pomysł, ale tylko wtedy, gdy za to nowe zabiera się profesjonalista. Klient powinien mieć wybór, otrzymać projekt w wielu formatach i konfiguracjach. Należy więc rozejrzeć się za projektantem, który ma duże doświadczenie i może pochwalić się wcześniejszymi realizacjami. Kiedy firma zleca projektowanie nowego zrewitalizowanego logo, musi wziąć pod uwagę to, że w przyszłości będzie ono pojawiało się na różnych materiałach reklamowych, w sieci i poza nią. Powinno być wykonane z myślą o przyszłości i możliwości bardzo różnego zastosowania. Logo pod tym względem nie powinno ograniczać firmy.
naszej pracy
nad logoSprawdź
co zrobiliśmy
Kiedy dochodzi do połączenia się dwóch firm albo wykupu, wiele zmienia się w działalności firmy, a jedna z tych zmian dotyczy logo. Zdarzają się sytuacje, w których na przykład firma traci prawa do znaków towarowych, jakimi posługiwała się do tej pory. Jeśli na przykład firma cieszyła się uznaniem i popularnością, a teraz została przejęta przez inną firmę, to obecna powinna poważnie zastanowić się nad nowym logo, czy w ogóle jest sens je zmieniać, a jeśli jest to konieczne, to w jakim stopniu powinno się to zrobić. By jednak tak postąpić, trzeba wcześniej sprawdzić opinie o marce, celem zyskania pewności, że faktycznie jest czym się chwalić.
Wielkie firmy chętnie tworzą kolejne marki dla nowych produktów, które pojawiają się w ich ofercie. Czasem nawet jest tak, że one za bardzo nie pasują do ich działalności, wizerunku, ale tak jest po prostu wygodniej. Trzeba jednak zastanowić się nad tym, jak to będzie wyglądało za jakiś czas. Mnogość marek na pewno będzie z czasem niepotrzebnie generowała dodatkowe koszty. Wówczas ujednolicenie przekazu, czyli optymalizacja może okazać się najlepszym rozwiązaniem tego problemu.
Tworzenie nowego logo czy budowanie odświeżonego wizerunku firmy ma sens, jeśli zabiera się za to profesjonalista. Przed przystąpieniem do działania trzeba przede wszystkim dobrze to wszystko przemyśleć. Ustalić, czego się potrzebuje i jakiego efektu oczekuje. Projekty muszą być profesjonalnie przygotowane i wdrożone. Jeśli ktoś z jakiegoś powodu decyduje się na odświeżenie logo, redesign znaku firmowego, powinien skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy nie tylko zajmą się wszystkim, ale też doradzą.
Profesjonalna rewitalizacja logo firmy może przynieść firmie mnóstwo korzyści. Ważne jest tylko to, aby zajął się nią ktoś, kto ma w tym doświadczenie, bogate portfolio. Wykonawca musi znać powód tych zmian oraz oczekiwania względem nowego projektu. Dzięki tym zmianom firma ma szansę zyskać możliwość dalszego rozwoju i odnoszenia kolejnych sukcesów.
Potrzebujesz zmiany logo firmy?