Najczęstsze pytania - materiały reklamowe
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące materiałów reklamowych
Czy preferujecie jakiś rodzaj druku?
W naszej pracy stawiamy na jak najwyższą jakość, dlatego jesteśmy zwolennikami druku offsetowego. Mimo szybkiego rozwoju technologii druk cyfrowych nadal jest pod względem jakości daleko za drukiem offsetowym. Pilnujemy wysokiej jakości druku, a także, w razie potrzeby, stosujemy różne formy uszlachetniania powierzchni, takie jak lakierowanie UV całościowe i miejscowe, termodruk, tłoczenie itp., które nadają materiałom reklamowym niepowtarzalny charakter. W druku cyfrowym nie da się uzyskać takich efektów uszlachetniania, jak w offsecie. Istnieją też poważne trudności ze stosowaniem papieru o nawet delikatnej fakturze.
Nie znaczy to, że druk cyfrowy nie ma zalet. Niewątpliwą zaletą druku cyfrowego jest realizacja zleceń "od ręki". Ponieważ nie ma tu konieczności przygotowania formy drukarskiej, faza przygotowania druku trwa bardzo krótko, co znacząco obniża koszty druku (szczególnie przy nakładach małych i bardzo małych) oraz daje bardzo krótki czas uzyskania pierwszego wydruku – ten pierwszy wydruk schodzący z maszyny jest wydrukiem nakładowym. Każdorazowe odnowienie obrazu na cylindrze w maszynie cyfrowej umożliwia personalizację wydruków.
Jednak w porównaniu z drukiem offsetowym druk cyfrowy cechuje ciągle jeszcze wiele niedoskonałości (są one zależne od typu maszyny cyfrowej). Ponadto koszty druku cyfrowego plasują go do nakładów od jednej do kilkuset sztuk, gdyż dla większych nakładów bardziej opłacalny jest druk offsetowy.