Na pytanie – czy trzeba wykonać oryginalny projekt logo inwestycji deweloperskiej dla konkretnej budowy? Wielu zapewne odpowiedziałoby – nie. Właściwie obowiązku nie ma, ale co to za inwestycja, skoro nie ma profesjonalnej kampanii reklamowej, która zachęci do zakupu i pomoże zdobyć klientów. Przecież bez tego trudno o zainteresowanych klientów. Deweloper musi w jakiś sposób zaprezentować swoje nowe przedsięwzięcie – budowę obiektu mieszkalnego, a logo jest jednym z elementów skutecznej reklamy i przede wszystkim jest elementem identyfikacji wizualnej całej jego działalności. Warto w takim razie je opracować. Trzeba tylko zrobić to naprawdę dobrze.
Komu zlecić projekt logo inwestycji budowlanej?
Co prawda każdy może podjąć jakieś tam próby wykonania samodzielnego projektowania logo dla nowej budowy, ale to nie ma najmniejszego sensu. Po prostu by zrobić to dobrze, trzeba się na tym znać. Dlatego zaleca się jednak, by logo inwestycji wykonał projektant graficzny w swoim studio projektowym. Osoba, która ma doświadczenie i wiedzę, uważnie śledzi stale zmieniające się trendy, a przy tym potrafi wykazać się niezwykłą kreatywnością wizualną, zajmie się tym projektem znaku, symbolu marki deweloperskiej w sposób profesjonalny. Takiej osobie warto zlecić to niełatwe zadanie. Oczywiście najlepiej, by prowadziła własną działalność projektową lub po prostu pracowała w agencji reklamowej, która w tym zakresie się specjalizuje. Należy unikać studentów i osób, którym wydaje się, że wiele potrafią, a w rzeczywistości tworzą słabej jakości projekty plastyczne, które nie wpisują się w obowiązujące trendy, nie podobają się potencjalnym klientom i przede wszystkim zamawiającym. Prawda jest taka, że tworzenie i projektowanie nowego logo jest bardzo ważną sprawą dla dewelopera. Z tym elementem kojarzy się jego działalność i warto, by kojarzyła się pozytywnie. Wybierając autora, który przygotuje projekt logo nowej inwestycji deweloperskiej należy zwrócić uwagę na jej doświadczenie, dotychczas stworzone projekty i osiągnięcia, na możliwości i ewentualne ograniczenia w tworzeniu takich elementów graficznych. Trzeba mieć na uwadze to, że logo będzie wykorzystywane do tworzenia przeróżnych materiałów reklamowych i promocyjnych zarówno w wersji drukowanej, jak i cyfrowej. Musi więc zawsze dobrze się prezentować.
Czy projekty logo inwestycji mogą być tanie?
Obecnie interesujące i oryginalne projekty logo dla inwestycji mieszkaniowych tworzone są w bardzo szerokim przedziale cenowym. Te profesjonalne projekty kosztują w granicach od paru do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Nie oznacza to jednak, że nie można kupić projektu za kilkaset złotych, gdyż takie ceny też na obecnym rynku projektowym obowiązują. Pytanie tylko – czy warto korzystać z tanich usług? Czy tanie tworzenie projektu logotypu zapewnia spełnienie indywidualnych oczekiwań? Niedrogie projekty przeważnie powstają w krótkim czasie, a to dlatego, że są wykonywane w oparciu o gotowe szablony. Tak więc nie wyróżniają się zbytnio, nie odróżniają się od wielu innych projektów, niekoniecznie cieszących się popularnością. Tworzony projekt logo inwestycji deweloperskiej musi być opracowany w najdrobniejszych szczegółach. Powinien współgrać z wizerunkiem zlecającego dewelopera i jego działalności, z tematyką, w której działa i być zgodny z oczekiwaniami zamawiającego. Stworzenie indywidualnego konceptu logo marki budowlanej nie jest prostym zadaniem, ale profesjonaliści, którzy mają wiedzę, doświadczenie oraz PROFESJONALNE narzędzia, potrafią czynić prawdziwe cuda, cuda graficzne. Wówczas te usługi są droższe, ale za to ich jakość jest zwykle bardzo wysoka, a w efekcie wykonanych prac powstaje dzieło, które zapewnia wzrost sprzedaży i popularność. Taki projekt logo inwestycji budowlanej to same korzyści. Cena nie powinna więc mieć decydującego znaczenia.