Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Co wyróżnia dojrzały system identyfikacji wizualnej?
Dobrze skonstruowany system identyfikacji wizualnej (tożsamość wizualna – logo, kolorystyka) to system otwarty, to znaczy dający możliwość płynnego rozbudowania go wraz ze wzrostem i rozwojem firmy. Dojrzały system identyfikacji wizualnej powinien charakteryzować się trzema podstawowymi cechami:
- charakterystycznym i niepowtarzalnym wizerunkiem na rynku,
- czytelnymi i zrozumiałymi sposobami komunikowania się firmy z klientami,
- wyróżnieniem firmy od konkurencji.
System identyfikacji wizualnej powinien budować pozytywne wyobrażenia o przedsiębiorstwie czy produkcie oraz utrwalać pożądane opinie wśród pracowników, partnerów i klientów, tworząc konsekwentnie tożsamość wizualną firmy. Wszystkie elementy składające się na system identyfikacji wizualnej (logo, kolorystyka, linia graficzna pakietów firmowych itp.) muszą być spójne i tworzyć jedną całość, wyróżniającą firmę na rynku.