Najczęstsze pytania - projektowanie graficzne
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące projektowania graficznego
Jak długo powstaje projekt graficzny?
Różnie. Trudno to określić, gdyż praca nad każdym projektem graficznym czy grupą projektów to zawsze indywidualny i twórczy proces – projektowanie graficzne. Czasem wizja przychodzi od razu, a czasem trzeba jej poszukać. Bardzo ważne dla nas jest, aby każdy nasz projekt był niepowtarzalny, a jednocześnie, aby stanowił element budujący i rozwijający identyfikację wizualną firmy. Czas realizacji projektu graficznego zależy od tego, co projektujemy, a także od tego, jak przebiega współpraca z klientem. Dlatego ważne jest, by już na początku pracy określić i dokładnie przedyskutować cele i oczekiwania klienta odnośnie projektu.
Pamiętajmy, że realizacja skutecznego projektu reklamowego to skomplikowany proces, wymagający szczegółowej analizy konkurencji. Każdy projekt promuje, służy zdobywaniu nowych klientów i powinien pozostawać w ich pamięci. Projekt graficzny katalogu, ulotki i innych materiałów reklamowych buduje w umyśle klienta wizerunek (identyfikację wizualną) firmy. Wykonując projekt graficzny dla materiałów reklamowych firmy musimy więc dołożyć wszelkich starań, aby rozwijał on pozytywny wizerunek firmy. Aby to osiągnąć, nie należy pracować w pośpiechu, tylko skupieniu, gdyż nie jest trudno jednym złym projektem zaszkodzić wizerunkowi firmy.