Najczęstsze pytania - projektowanie graficzne
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące projektowania graficznego
Wyjaśnienie pojęć:
Przebieg i zakres pracy
- Co jesteście w stanie zaprojektować?
- Co bierzecie pod uwagę podczas pracy nad projektem?
- Co wyróżnia Wasze projekty graficzne?
- Jak przebiega praca nad projektem graficznym? Czy w tę część jest zaangażowany także klient?
- Mamy pewną koncepcję, nic dopracowanego i chcielibyśmy, abyście rozwinęli naszą myśl w profesjonalnym projekcie graficznym. Czy podejmujecie się tego typu tematów?
- Czy jesteście w stanie zaprojektować całą linię graficzną np. opakowań, etykiet?
- Czy macie doświadczenie w projektowaniu linii graficznej dla marki? Dana linia graficzna miałaby stanowić bazę dla opracowania spójnych materiałów, takich jak wizytówka, teczka firmowa, segregator itp.
- Czy jesteście w stanie profesjonalnie wykreować tożsamość wizualną nowej marki?
- Czy jesteście w stanie zaprojektować komplet materiałów reklamowych?
- Ile projektów przedstawiacie do danego tematu?
- Jak długo powstaje projekt graficzny?
Pytania uzupełniające:
Dobry projekt graficzny potrafi w ułamku sekundy wywołać pożądany stan emocjonalny
Klient wyrabia sobie opinię o firmie już w kilku pierwszych sekundach. To, co przemówi do niego jako pierwsze, to wygląd produktu reklamowego. Dlatego kreacja graficzna jest jednym z ważniejszych elementów powstawania każdego materiału promocyjnego. Mając to na uwadze, dużo trudu wkładamy, aby przekaz zawarty w opracowywanym przez nas materiale reklamowym był zaskakujący, a zarazem czytelny i przejrzysty dla odbiorcy. Kreatywność to zdecydowanie nasz największy atut. Dzięki świeżemu, nieszablonowemu podejściu do projektowania graficznego udaje nem się tworzyć odkrywcze, nowoczesne produkty reklamowe (tj. katalogi reklamowe, segregatory reklamowe, teczki reklamowe, ulotki reklamowe, itp.), które skutecznie umacniają na rynku wizerunek firmy.
Końcowy projekt graficzny powinien podobać się zarówno zleceniodawcy, jak również jego klientom, z myślą o których powstaje produkt reklamowy. Bez względu na to, dla jakiego medium reklamowego tworzymy projekt graficzny (publikacje drukowane, strony internetowe, prezentacje multimedialne czy reklama wielkoformatowa lub samochodowa), trzymamy się konsekwentnie pewnych zasad. Mamy świadomość możliwości, jak i ograniczeń poszczególnych mediów.
Cel podstawowy jaki nam przyświeca przy każdym projekcie graficznym to odkrycie odpowiedniej formy graficznej dla prezentowanej treści. Pamiętamy o tym, że każdy temat wymaga zastosowania indywidualnych środków do jego przedstawienia. Proces projektowania jest z gruntu twórczy i subiektywny, ale zawsze tworząc projekt graficzny nie zapominamy o potrzebach i wymaganiach klienta - zaspokojenie ich jest celem naszej pracy. Dużą uwagę przywiązujemy do opracowania spójnego wizerunku firmy. Jest to dla naszych projektantów dużym wyzwaniem, gdyż mamy świadomość jak ważny jest to element w strategii marketingowej każdej firmy. Projektujemy dla naszych klientów kompleksowe pakiety materiałów reklamowych utrzymane w indywidualnej linii graficznej (pakiet taki może obejmować np. katalogi reklamowe, segregatory reklamowe, teczki reklamowe, ulotki reklamowe, itp.),. Taki sposób podejścia do procesu tworzenia wizerunku powoduje, że każdy projekt graficzny jest niepowtarzalny (odpowiedni do prezentowanej treści i założonej formy wydawniczej oraz atrakcyjny wizualnie).