Najczęstsze pytania - projektowanie graficzne
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące projektowania graficznego
Co bierzecie pod uwagę podczas pracy nad projektem?
Praca nad projektem graficznym to złożony proces i należy podczas niej uwzględniać bardzo wiele elementów. Tworzenie projektu graficznego wymaga dokładnej analizy branży i konkurencji – nie tylko dlatego, iż każda branża posiada jakąś charakterystykę, w której ramach projekt musi sie utrzymać, ale także po to, aby projekt wyróżniał się na tle innych. Tworząc projekt graficzny dążymy do tego, by był on niekonwencjonalny, nowoczesny, a jednocześnie spójny z całościową identyfikacją wizualną firmy. Zwracamy szczególną uwagę na takie wartości jak czytelność i przejrzystość projektu oraz właściwe podanie treści. Takie „drobiazgi” jak krój i wielkość czcionki, sposób potraktowania przestrzeni, kolorystyka, dobór zdjęć to w istocie esencja dobrego projektu, na którą klient często nie zwraca uwagi, ale która sprawia, że chętniej korzysta z materiału reklamowego.
Jako specjaliści musimy podczas pracy projektowej zwracać uwagę na mnóstwo rzeczy, o których klient nie musi pamiętać. Dostosowanie wielkości i sposobu rozmieszczenia poszczególnych elementów projektu graficznego do ostatecznego rozmiaru oraz przeznaczenia materiału reklamowego musi być dokładnie przemyślane.
Jako ciekawostkę warto dodać, iż projektując znaki firmowe, logotypy lub piktogramy, nie wolno zapomnieć o złudzeniach optycznych. Musimy mieć na uwadze, że znak graficzny zaprojektowany na ekranie monitora może wyglądać poprawnie, a powiększony i wydrukowany powodować złudzenia, w efekcie których pojawią się przed odbiorcą nieistniejące elementy i kolory.