Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Czcionka firmowa
Czcionka firmowa to określony krój pisma, którym firma posługuje się w drukach firmowych, wydawanych materiałach reklamowych, na stronach internetowych itd. Czcionka stosowana w tych materiałach musi być jednolita, spójna z systemem identyfikacji wizualnej firmy. Czcionka firmowa to element identyfikacji wizualnej firmy. Jest ona opisana w księdze CI (księdze identyfikacji wizualnej). Najczęściej w firmowej księdze identyfikacji wizualnej definiowane są dwie czcionki - firmowa, stosowana w tytułach - oraz użytkowa, którą pisana ma być większość treści.
Czcionka firmowa nie powinna za bardzo odbiegać od standardowych czcionek. Tekst czytany powinien wyglądać elegancko oraz sugerować, że firma ma własną tożsamość wizualną i nie bazuje na ogranych standardach.
Czcionka firmowa to ważny element budowania identyfikacji wizualnej firmy. Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie służące budowie wizerunku marki na rynku i jeden z ważniejszych czynników decydujących o wartości rynkowej firmy i jej produktów. W systemie identyfikacji wizualnej znajdują się wszystkie symbole firmowe (logo, kolory logotypu, grafika, koperty, wizytówki,...) stosowane w celu osiągnięcia spójnego wizerunku i odróżnienia od rynkowej konkurencji. Tożsamość firmy decyduje o sukcesie rynkowym. Służy wzmocnieniu marki i zdobyciu zaufania klienta.