Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Czym należy kierować się przy prowadzeniu liftingu logo firmy?
Lifting wizerunku zwykle ma na celu unowocześnienie wizerunku firmy. W tym wypadku należy zwrócić uwagę na panujące w nowoczesnej reklamie standardy, przeanalizować zabiegi marketingowe stosowane przez konkurencję, przemyśleć, jakie zmiany w ostatnich latach zaszły w sposobach prezentowania się danej branży. W nowoczesnym projektowaniu graficznym, a więc także w zabiegach liftingowych, mających unowocześnić logo, zmierza się ku uproszczeniu i syntezie znaku. Należy też mieć na uwadze, iż dobre logo powinno oddawać charakter branży, jaką reprezentuje firma – jeśli logotyp nie spełnia dostatecznie tego zadania, jego lifting może to zmienić.
Planując odświeżenie logo należy zdawać sobie sprawę, że nie sprowadza się to wyłącznie do kreacji graficznej. Lifting (redesign) logo, tak samo jak projektowanie musi być poprzedzona diagnozą, czyli określeniem - na podstawie historii firmy, jej produktów i planów na przyszłość - podstawowych treści przekazu, które ma zawierać nowy, unowocześniony wizerunek. Nawet najbardziej oryginalne rozwiązania powinny wyrastać z marketingowej strategii i rynkowych celów.
Żyjemy w świecie zdominowanym przez ciągle zmieniające się trendy graficzne i nowe środki wyrazu (rozwój nowoczesnych technologii). Zamiast radykalnych zmian logo lepsze jest jego umiejętne odświeżenie, tak aby nie tracąc zdobytej rozpoznawalności wygląd logo był bardziej odpowiedni do nowych celów marketingowych.