Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
W jaki sposób można budować wizerunek firmy w internecie?
Tworzenie systemu identyfikacji wizualnej firmy w przestrzeni internetowej to przedłużenie, dopełnienie i rozwinięcie wypracowanej już tożsamości.
Ponieważ nie każda identyfikacja wizualna nadaje się od razu do prezentacji on-line, zdarza się, że trzeba wprowadzić przeróbki wizerunku, aby w pełni wykorzystać możliwości technologiczne przekazu multimedialnego. Jednocześnie wizerunek firmy on-line musi też oddziaływać jako nierozerwalna część identyfikacji wizualnej, albowiem nie da się wyodrębnić z tożsamości firmy jej nazwy, a jej logotypu (kolorystyka, typografia itp.) odizolować od strategii firmy. Kolorystyka i ikonografia powinny być utrzymane w tej samej standardowej formie, precyzyjnie zdefiniowanej w księdze identyfikacji wizualnej.
Budując wizerunek firmy on-line warto wykorzystać możliwość kreowania serwisów dodatkowych, np. reklamujących tylko konkretny produkt bądź linię produktów. Taka kampania internetowa nie pociąga za sobą dużych kosztów, a ma wielką szansę trafić bezpośrednio do konkretnego klienta. Na potrzeby takiej kampanii należy wypracować cały system identyfikacji wizualnej danego produktu czy grupy produktów lub usług itp., czyli stworzyć tzw. marki podległe.