Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Lifting logo firmy
Lifting, inaczej rewitalizację, modernizację, przeprojektowanie (redesign) logo stosuje się, gdy logo ma wadliwą konstrukcję lub gdy istnieje potrzeba dostosowania logo do zmieniającego się zakresu działalności firmy. Bardzo częstym powodem stosowania modernizacji logo jest chęć unowocześnienia projektu logo. Wprowadzenie nowej, zmodernizowanej linii graficznej ma na celu podkreślenie związku firmy ze zmieniającym się światem i oczekiwaniami klientów. Obecnie zauważyć można dążenie do uproszczenia znaków firmowych, zwiększenia ich czytelności i przejrzystości.
Zabieg przeprojektowania logo wymaga określenia na nowo w księdze CI zasad stosowania logo oraz sposobu aranżacji przestrzeni wokół niego. Należy ponownie opisać pole ochronne logo, czyli przestrzeń wokół znaku, na której nie mogą znajdować się żadne inne elementy; możliwość stosowania logo na różnych rodzajach tła; specjalną czarno-białą wersję logo z przeznaczeniem do faksowania; czasem dodatkowo tzw. inicjał, czyli uproszczoną formę logo (znak firmowy), służącą do umieszczania np. na upominkach reklamowych o ograniczonej przestrzeni na znakowanie.
Warto wiedzieć, że logo firmy to wizytówka firmy i bardzo ważny element tożsamości, inaczej identyfikacji wizualnej firmy. Logo służy budowaniu spójnej komunikacji firmy z otoczeniem. Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie służące budowie wizerunku marki na rynku i jeden z ważniejszych czynników decydujących o wartości rynkowej firmy i jej produktów. W systemie identyfikacji wizualnej znajdują się oprócz logo także takie elementy identyfikacji firmowej jak kolory logotypu, grafika, koperty, wizytówki itp. stosowane w celu osiągnięcia spójnego wizerunku i odróżnienia od rynkowej konkurencji. Tożsamość firmy decyduje o sukcesie rynkowym. Służy wzmocnieniu marki i zdobyciu zaufania klienta.