Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Od czego zacząć tworzenie profesjonalnego wizerunku firmy?
Budowanie wizerunku firmy rozpoczynamy od ustalenia założeń – rozmowa z klientem, zapoznajemy się z profilem działania firmy, wstępnie określamy kolorystykę oraz kształt logo i logotypu. Wstępny etap współpracy polega na określeniu podstawowych oczekiwań klienta dotyczących projektu oraz zebraniu informacji takich jak: nazwa firmy i hasło reklamowe, profil i charakter działania firmy, preferencje kolorystyczne klienta.
Po tych przygotowawczych działaniach przystępujemy do stworzenia spójnego systemu identyfikacji wizualnej. Składa się na to zaprojektowanie logo, dobranie kolorystyki, czcionek, a następnie opracowanie linii graficznej dla materiałów firmowych (papier firmowy, wizytówki, teczka firmowa itp.). Stworzenie dobrego systemu identyfikacji wizualnej to podstawa powstania wyrazistego wizerunku firmy. To solidny fundament, na którym można budować i rozwijać tożsamość firmy.
Budowanie wizerunku firmy (identyfikacji wizualnej) to proces, w wyniku którego firma staje się rozpoznawalna. Jest to bardzo istotny element w strategii marketingowej każdej firmy. Wzmacnia i utrwala wizerunek firmy, a także produktów w świadomości potencjalnych klientów. O dobry wizerunek firmy warto zadbać od samego początku. Stworzenie identyfikacji wizualnej jest dobrą inwestycją w przyszłość firmy, zwłaszcza, że późniejsza zmiana wizerunku to złożony proces, niejednokrotnie pochłaniający znaczne koszty. Tylko solidna marka zapewni sukces i wyróżni Twoją ofertę wśród konkurencji.