Najczęstsze pytania - identyfikacja wizualna
Poniżej lista odpowiedzi na pytania dotyczące identyfikacji wizualnej
Jak wybrać odpowiednie logo dla mojej firmy?
Wybierając dobre logo należy na pewno zwrócić uwagę na kompozycję graficzną elementów logo. Logo nie może mieć zbyt skomplikowanej formy, gdyż musi być łatwe do zapamiętania. Ponadto logo ma przykuwać uwagę i wyróżniać firmę wśród konkurencji. Powinno być atrakcyjne wizualnie i wzbudzające pozytywne skojarzenia w umyśle odbiorcy, ale musimy pamiętać, że nie jest to tylko znak graficzny. Logo jest to podstawowy element wizerunku firmy. Forma logo zawsze zależna jest od potrzeb przedsiębiorstwa, jego profilu i zakresu działania. Logo powinno kojarzyć firmę z branżą, w której działa. Powinno też przedstawiać firmę jako nowoczesną, dynamiczną i godną zaufania. Musi też być spójnym elementem całego systemu identyfikacji wizualnej firmy. Nie wolno zapominać o tym, iż logo powinno być czytelne zarówno w dużym jak i małym formacie, zarówno na stronie www firmy jak i na papierze firmowym, przesłanym faksie czy też gadżetach firmowych.
Logo firmy jest jej najcenniejszym elementem, dlatego warto inwestować w nie od samego początku. Profesjonalnie zaprojektowane logo jest niezbędne w budowaniu tożsamości wizualnej firmy. Dobre logo wzmacnia jej pozytywny wizerunek. Może pomóc w ustabilizowaniu działalności, zwiększeniu rozpoznawalności firmy niezależnie od skali jej aktywności gospodarczej. Profesjonalnie zaprojektowane logo podnosi zaufanie. Konkurencja na rynku jest obecnie bardzo duża. Przedsiębiorcy, niezależnie od skali działania, potrzebują zaufania rynku i zabiegają o nie wszelkimi sposobami by skutecznie konkurować z liderami w swojej branży. Zwiększenie rozpoznawalności marki znakomicie sprzyja zwiększeniu zaufania klienta.