Branża — Budownictwo
Praca — wizerunek, identyfikacja wizualna
Firma Pres, nasz wieloletni klient, zamierzał wybudować nowoczesne mieszkania o podwyższonym standardzie. Inwestycja budowlana miała się znajdować w dogodnym miejscu Bydgoszczy.
Jako agencja mieliśmy stworzyć kompleksowy wizerunek i kampanię reklamującą nową inwestycję naszego klienta na lokalnym rynku. Linia graficzna musiała właściwie pozycjonować ofertę w kategorii dobrej jakości mieszkań i odwoływać się do określonej grupy klientów o raczej wymagającym guście. Naszym zadaniem było zaprojektować pakiet materiałów reklamowych i reklamy prasowe oraz zewnętrzne tak, aby w krótkim czasie oferta klienta stała się widoczna i atrakcyjna dla potencjalnego nabywcy. Firma Pres ambitnie podeszła do nowego wyzwania i dała nam praktycznie wolną rękę w puszczeniu wodzy fantazji – co od razu dodało nam skrzydeł.
Na początek opracowaliśmy logo - bardzo oryginalne w porównaniu z funkcjonującymi na rynku logotypami inwestycji budowlanych. Zainspirował nas temat bryły, dlatego stworzyliśmy przestrzenny wzór składający się z liter RM. Ale forma logo to nie jedyne odwołanie się do motywu bryły w wizerunku – właśnie ten motyw postanowiliśmy wyeksploatować i oprzeć na nim linię graficzną.
Projektując materiały reklamowe wykorzystaliśmy mocne bryły koloru jako bazę dla prezentacji treści i zdjęć. Tak zdecydowany wizerunek to rzadkość w reklamie inwestycji budowlanych, więc osiągnęliśmy zamierzony cel, czyli rozpoznawalność.
Aby uczynić ofertę naszego klienta jeszcze bardziej oryginalną zastosowaliśmy w katalogu reklamowym zabieg indywidualnego wykrojenia wzoru logo w okładce katalogu – powoduje on, że materiał reklamowy od razu wyróżnia się i zwraca uwagę. Tak się zresztą stało – na targach budowlanych katalog był rozchwytywany.
Wiele uwagi, godzin i kawy poświęciliśmy dopracowaniu wizualizacji architektonicznych. Ponieważ pracowaliśmy na wyjściowych roboczych bryłach wygenerowanych z programu architektonicznego, musieliśmy „upiększyć” je praktycznie od zera, dodając kolor, światło, aranżację przestrzeni, przyrodę itd. Efekt końcowy jest imponujący – wizualizacje zachęcają do tego, by „tam być”, są bardzo naturalne, co udało się osiągnąć poprzez podkreślenie jego faktury za pomocą kreatywnego użycia światła. Od momentu wprowadzenia marki Rezydencja Metropolis na rynek natychmiast zaczęto odnotowywać szybko rosnący wzrost sprzedaży mieszkań w tej inwestycji.
- logo
- identyfikacja wizualna
- materiały firmowe (papier firmowy, koperty wizytówki, itp.)
- katalog reklamowy
- teczka ofertowa
- ulotki, broszury
- reklamy prasowe
- plakat reklamowy
- strona www