Branża — Informatyka
Praca — opakowania, etykiety reklamowe
Firma Ramzes jest wiodącym producentem wysokiej jakości oprogramowania zarówno dla małych jak i średnich firm oraz biur rachunkowych. Rolę głównego gracza w sektorze oprogramowania biurowego zapewniła im kompleksowa i profesjonalna oferta.
Firma Ramzes zgłosiła się do nas będąc już uznanym na rynku producentem oprogramowania. Nie posiadała jednak wyrazistego wizerunku graficznego. Zarówno logo jak i projekty opakowań dla produktów, a także strona internetowa charakteryzowały się topornością, brakiem spójności i ogólnie stwarzały raczej mało pozytywne wrażenie na odbiorcy. Wyzwaniem, z którym zmierzyliśmy się, było stworzenie wizerunku, który wypozycjonuje markę Ramzes na rynku oprogramowania informatycznego dla firm. Przeprowadzona analiza sytuacji klienta ukierunkowała nasze działania na następujące cele: nadać wizerunkowi charakter biznesowy, ale jednocześnie dynamiczny, kojarzony z sukcesem, rozwojem, komunikacją.
Dobraliśmy kolorystykę, która została przypisana prezentacji firmy Ramzes. W oczywisty sposób kolory firmowe wykorzystaliśmy w wszystkich opracowanych materiałach reklamowych oraz w serwisie www. Granat podkreśla profesjonalny, informatyczny charakter firmy, a dodatek czerwieni nadaje dynamikę. W materiałach promocyjno-reklamowych wykorzystaliśmy czysty wektorowy motyw postaci ludzkich zajętych pracą, komunikacją, załatwianiem interesów. Postacie działają, ruch podkreślony został dodatkowo zamaszystymi smugami koloru. Wrażenie ruchu i dynamiki staraliśmy się utrzymać także w serii opakowań dla produktów. Tu uprościliśmy przekaz graficzny, rezygnując z postaci ludzkich i koncentrując się na ikonach graficznych reprezentujących dany produkt, które stanowią główny motyw opakowania. To właśnie te ikony plus wyraźny kod kolorystyczny uczyniliśmy elementami różniwblcującymi poszczególne produkty. Opracowaliśmy również hierarchię informacji na opakowaniach. Nasze główne założenia w utworzonym wizerunku – przejrzystość formy i dynamiczny, nowoczesny przekaz – zostały osiągnięte. Firma Ramzes zyskała wizerunek odpowiadający jej wysokiej pozycji na rynku oprogramowania, co zwiększa jej szanse na dalszy dynamiczny rozwój.
Stworzyliśmy nowoczesną i wyrazistą identyfikacje wizualną firmy począwszy od logo, poprzez materiały firmowe (wizytówki, papier firmowy), po serię opakowań oraz spójny pakiet materiałów reklamowych (katalog, teczka, ulotki, strona www).
Podczas dłuższej współpracy powstał spory pakiet identyfikacyjny obejmujący zarówno podstawowe materiały reklamowe, jak i promocja firmy na zewnątrz.
- logo
- identyfikacja wizualna
- materiały firmowe (wizytówki, papier firmowy)
- spójny zestaw materiałów promocyjno-reklamowych (kilkanaście opakowań reklamowych dla produktów, katalog, teczka reklamowa, teczka-clip, kalendarze reklamowe, notesy, bloczki)
- strona www
- prezentacja firmowa