Branża — Sport
Praca — opakowania, etykiety reklamowe
Marka Veben jest osadzona w branży ogumienia, a ściśle branży opon rowerowych. Domeną marki Veben jest profesjonalna dystrybucja szerokiej palety opon do rowerów.
Naszym zadaniem było zaprojektować mocną identyfikacje wizualną dla marki, przede wszystkim wyraźne logo oraz oryginalne opakowania dla produktów. Przystępując do pracy musieliśmy przeprowadzić analizę komunikacji marek z dość wąskiej branży producentów opon rowerowych. Przekaz, jaki chcieliśmy uzyskać w linii graficznej marki Veben miał oscylować wokół takich idei jak sport, ruch, dynamizm.
Zależało nam, by wizerunek marki Veben cechowała prostota. Dlatego szukaliśmy formy prostej wizualnie, ale i oryginalnej. Znaleźliśmy formę odwołującą się do kształtu opony, a zarazem będącej figurą doskonałą – kształt koła. W nieregularne na grubości koło wpisaliśmy złożoną z dwóch elementów literę „V”. Indywidualne liternictwo jakie zaprojektowaliśmy dla logotypu wypływało z przemyśleć dot. tematu opon. Budowa liter opiera się na kontraście płaszczyzn ostro ściętych i obłości. Kolorystykę postanowiliśmy osadzić w stylistyce „branżowej” – w sektorze części rowerowych czerwień i czerń i to właściwe barwy. Zależało nam, aby produkt naszego klienta wpisał się szybko w ten wąski sektor produktów.
W projekcie opakowania kontynuowaliśmy ideę koła i formę tę uczyniliśmy dominantą i stelażem konstrukcyjnym całej kompozycji. Uznaliśmy, że proste, czytelne opakowanie wyróżni się na półce w sklepie. W efekcie powstał projekt opakowania stosunkowo oszczędny. Mocne wyraziste łukowe formy urozmaica (jednocześnie nadając opakowaniu lekkości) grafika prezentująca sylwetkę rowerzysty „jadącego” po delikatnej czerwonej linii…
- logo dla marki
- identyfikacja wizualna marki
- linia graficzna spójna dla marki
- zestaw opakowań, etykiet