Indywidualny projekt opakowania
Tworzymy opakowania, które
skutecznie sprzedają...
Na wyjątkowość i indywidualizm opakowania składa się wiele czynników:
- idea plastyczna projektu opakowania
- projekt graficzny opakowania (estetyka, czytelność)
- kształt opakowania
- precyzyjne przygotowanie wymiaru opakowania
- jakość wydruku i obróbki introligatorskiej
- metody uszlachetniania opakowania (tłoczenie na gorąco, foliowanie, lakierowanie itp.)
Często sam kształt opakowania jest elementem różnicującym markę.
Najdobitniejszym przykładem jest klasyczna butelka Coca-coli.
Potrzebujesz projekt etykiety?
Możemy zaprojektować etykietę, opakowanie i ...wiele więcej.Elementem wyróżniającym opakowania może być zastosowanie jakiegoś efektu wydawniczego w sposób podkreślający graficzną linię stworzoną dla marki (np. powtórzenie logo czy innego znaku identyfikacyjnego przy użyciu folii wylewanej itp.).
Zobacz projektowanie opakowańCechą wyróżniającą markę może być też kolor (czerwień to Coca-cola, niebieski to Pepsi itp.), wykończenie opakowania (charakterystyczny kapsel z zawleczką napojów Tymbark), czy nawet materiały, jakich użyto do produkcji opakowania.
Podczas projektowania opakowania trzeba trzymać się pewnych zasad.
Przede wszystkim należy zachować ostrożność w stosowaniu wszelkich "upiększeń". Należy pamiętać, że podstawą dobrego opakowania zawsze jest pomysł i dobry projekt opakowania. Sięgając po efekty wydawnicze trzeba się kierować umiarem i wyczuciem. Jeśli przesadzimy z jakimś efektem, straci on na znaczeniu,
a nawet może przekazywać konsumentowi całkiem odmienny, przeciwny komunikat od tego, co planowaliśmy. Dajmy na to, użyliśmy srebrnej folii wylewanej dla podkreślenia ekskluzywności produktu.
Jednak przesadziliśmy, daliśmy jej za dużo i zyskaliśmy efekt kiczu, braku wyrafinowania opakowania, a więc przeciwieństwa ekskluzywności.
Musimy też pamiętać, do jakiego typu klienta chcemy trafić – inny efekt będzie działał na konsumenta młodzieżowego, a inny na grupę specjalistów z branży medycznej ….
Projektowanie opakowań to "opowiadanie historii"
A dobra historia to nie tylko prolog, ale także rozwinięcie i zakończenie. Podobnie w opakowaniu nie liczy się jedynie przednia, sprzedająca” produkt strona, ale także boki, tył, wielkość opakowania. Dobrze zaprojektowany tył opakowania powoduje, że opakowanie jest estetycznie wykończoną, zgrabną całością. Ponadto ładnie przekazane informacje techniczne o produkcie świadczą o tym, iż producent dba o potrzeby klienta.
W naszej pracy skrupulatnie pilnujemy każdego etapu wkonania opkowania. Aby zapewnić najwyższą jakości produkcji prowadzimy nadzór nad drukiem i końcowym wykonaniem opakowania w drukarni. Pilnujemy utrzymania przygotowanej w projekcie kolorystyki oraz doboru materiałów ze względu na wytrzymałość opakowania w procesie dystrybucji i sprzedaży.