Identyfikacja marki a projekt opakowania
Opakowanie produktu to nieodłączny element wizerunku każdej firmy produkcyjnej. Na opakowanie trzeba patrzeć przez pryzmat wizerunku firmy, to znaczy przewidzieć, jak opakowanie będzie się prezentowało i funkcjonowało na rynku oraz jak będzie reprezentowało tożsamość firmy.
Projekt opakowania pracuje dla Ciebie cały czas
- na półkach sklepowych i w domu klienta
Budowanie marki to inaczej tworzenie identyfikacji wizualnej i stanowi bardzo istotny element w strategii marketingowej każdej firmy. Opakowanie to część identfikacji wizualnej firmy. Identyfikacja wizualna wzmacnia i utrwala wizerunek firmy, a także produktów w świadomości potencjalnych Klientów.
Potrzebujesz projekt etykiety?
Możemy zaprojektować etykietę, opakowanie i ...wiele więcej.Silna identyfikacja
buduje zaufanie klientów
Zbudowanie marki rozpoznawalnej na rynku to dążenie chyba wszystkich producentów. Jest to trudny i długotrwały proces, na którego rozwój składa się wiele czynników.
Opakowanie jest odpowiedzią
na potrzeby konsumenta
Opakowanie komunikuje też cechy pewnego stylu życia, do którego odwołuje się dany produkt. Na przykład w butelkach napojów energetyzujących zaczęto stosować ustniki, które ułatwiają picie z tych butelek będąc w ruchu. Ustniki te – element opakowania – są odpowiedzią na potrzeby pewnego typu konsumenta, tego, do którego adresowany jest produkt, czyli człowieka aktywnego, uprawiającego sport, potrzebującego energii. Z takimi wartościami jak energia, sport, aktywność, wigor utożsamiają się marki napojów energetyzujących.
Dobry projekt opakowania gwarantuje możliwość płynnego rozbudowywania linii opakowań wraz
ze wzrostem i rozwojem marki.
Zobacz projektowanie opakowań
Obecnie nabywcy przywiązują coraz większą
rangę do marki. Często wyznacza ona ich
status. Dlatego tak ważne jest odpowiednie
pozycjonowanie marki na rynku, gdyż
tym samym określa się też status, pozycję jej potencjalnego użytkownika.
Jeśli zaprojektujemy bardzo
ekskluzywne opakowanie
(przez co wzrośnie też
cena produktu), trafimy
z produktem tylko
do ludzi, którzy
szukają luksusu.