Projektowanie serii opakowań
Produkty można podzielić na pojedyncze i występujące w zestawach. W projektowaniu serii opakowań najistotniejsze jest wyważenie podobieństwa między opakowaniami i różnic między nimi.
Seria musi być
rozpoznawalna jako całość
Chodzi nie tyle o wybranie przez konsumenta danego produktu, ile o zbudowanie w jego umyśle świadomości istnienia marki, mówiąc krótko - o jej rozpoznawalność. Właścicielowi marki zależy na tym, aby była ona konkurencyjna w danym sektorze, a jednocześnie, by była obecna na rynku jako grupa produktów.
Potrzebujesz projekt etykiety?
Możemy zaprojektować etykietę, opakowanie i ...wiele więcej.Do wyróżnienia opakowania na rynku
może służyć wiele środków:
- kolor
- efekt (styl) fotograficzny
- rodzaj rysunku
- struktura opakowania
- kształt opakowania
- charakterystyczny element graficzny itp.
To wyobraźnia projektanta wyznacza granice w projektowaniu opakowania reklamowego. Jednak projektant zawsze musi pamiętać, do jakiej grupy klientów ma trafić, w jakiej branży opakowanie ma się sprzedać...
komunikuje swój autorytet i fachowość
Seria opakowań tworzy
wizerunek marki
To cała seria - nie pojedyncze opakowanie, ale cała seria opakowań skumulowanych razem - ma wyróżniać markę wśród konkurencji. Czasem kreacja serii opakowań opiera się tylko na jednym kolorze, czasem na charakterystycznym elemencie graficznym … Możliwości są tak naprawdę nieograniczone.
konkurencyjnym, w pewnych ramach wypracowanych
i określonych charakterem danej branży.
Projektując serię opakowań musimy pamiętać
o tym, by wyróżnić markę i jej wartości
na tle zastanej konkurencji.
Łamiąc zasady przyjęte dla danej branży mamy szansę zwrócić uwagę na markę, jednak należy być w tym bardzo ostrożnym. Złamanie zbyt wielu takich zasad spowoduje, że marka zostanie przeoczona, gdyż nie będzie identyfikowana z grupą.